תכנית המלגאים של המכון לקרימינולוגיה

 

תכנית המלגאים נוסדה במטרה להכשיר חוקרים וחוקרות מצטיינים ומובילים בתחומם הלומדים לתואר דוקטור ולתואר מוסמך. התכנית מעניקה לסטודנטים/יות סביבה תומכת ומשמשת להם מסגרת בה הם יכולים להקדיש את מרבית זמנם ומרצם למחקר, לעשייה אקדמית  ולכתיבת עבודת התזה או הדוקטורט.

 

המכון משקיע בקבוצה זו משאבים רבים ורואה בה חלק בלתי נפרד מהמכון ואחד מנכסיו.

מעבר לתמיכה הלוגיסטית (פינת עבודה, ציוד וכדומה), מאפשרת התכנית למלגאים ולמלגאיות להתנסות בהיבטים נוספים של החיים האקדמיים; המלגאים/ות משולבים/ות בהוראה במכון, שותפים לעריכת מחקרים ופרסומים ועוד.

 

בנוסף, תכנית המלגאים מייצרת קבוצת התייחסות מקצועית כמו גם חברית העוזרת להתמודד עם חווית הבדידות המאפיינת פעמים רבות את הדוקטורט. יתר על כן, התכנית מאפשרת לפתח קשרים והזדמנויות עם מרצים ואנשי סגל מכל העולם העוסקים בתחום וכך מסייעת להשתלבות המלגאים/יות בקהילה האקדמית הקרימינולוגית בארץ ובעולם.

פרופ' באדי חסייסי

פרופ' באדי חסייסי, ראש המכון לקרימינולוגיה מסכם: "תלמיד דוקטורט ממוצע מסיים את לימודי הדוקטורט שלו בשנות השלושים לחייו, זהו הממוצע בישראל בקרב אנשים אשר שירתו בצבא. לעומת זאת, סטודנט לדוקטורט מקביל באוניברסיטה מחו"ל מסיים בסביבות גיל 25 וזו תחרות לא הוגנת. בארץ תלמידי הדוקטורט עוסקים בזמן לימודיהם גם בענייני פרנסה וגם בהקמת משפחה, וזה בהחלט לא פשוט להיות סטודנט לתואר מתקדם בארץ, על כן הוקמה במכון תכנית אשר משלבת בין השקעה במחקר, כתיבת עבודות תזה ודוקטורט מצטיינות והשתלבות בהוראה תמורת מלגת מחייה חודשית"